Projekta video atskats

📅 8.marts 2020.

Mūsu skolas komanda 🏫 👉 9.d klases skolnieces Anastasija Lobza un Nikola Hvostova, vēstures skolotāja J.Freimane, projektu vadītāja Andra Krasavina un direktores vietniece izglītības jomā Baiba Bolšteina aktīvi iesaistījās Izglītības attīstības centrs un British Council Latvia īstenotajā jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projektā “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” 🤝

📍 1,5 gads
📍 15 skolu komandas no visas Latvijas
📍 Pilnveidotas zināšanas, prasmes un attieksmes pilsoniskajā līdzdalībā 👇🎬

Noslēguma seminārs „Kas KOPĀ izaudzis, kas vēl var noderēt”

📅 23.februāris 2020.

📍 No 20. līdz 22. februārim mūsu skolas komanda 🏫 👉 9.d klases skolnieces Anastasija Lobza un Nikola Hvostova, vēstures skolotāja J.Freimane, projektu vadītāja Andra Krasavina un direktores vietniece izglītības jomā Baiba Bolšteina attālināti 👩‍💻, piedalījās jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” noslēguma seminārā „Kas KOPĀ izaudzis, kas vēl var noderēt” 📈 💡

Skolas komanda trijās semināra dienās iepazina Siguldas vēsturisko un šodienas pilsētvidi kopā ar Siguldas DEVONS vadītāju. Diskutēja par pilsoniskās līdzdalības jautājumiem, iepazina sevi komandas darbā, uzzināja vairāk par performances mākslu, pilnveidoja medijpratības kompetences, sadarbības un citas prasmes, kas nepieciešams sociālās saskaņas vairošanai tiesiskā un demokrātiskā valstī, tai skaitā klases, skolas, kopienas līmenī.

Projekta ietvaros 1,5 gada laikā gan skolas komanda, gan iesaistītie kopienas locekļi sadarbojās, pilnveidojot savas zināšanas, prasmes un attieksmes pilsoniskajā līdzdalībā. Paldies Izglītības attīstības centrs un British Council Latvia par šo iespēju! 👏

Konference “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ

15 darbības un sadarbības gadi”

📅 21.novembris 2019.

 

 

    21. novembrī mūsu skolas komanda 👉 9.d klases skolniece Nikola, skolotāja J.Freimane un projektu vadītāja Andra Krasavina, piedalījās konferencē “Dzīvot , mācīties un strādāt KOPĀ. 15 darbības un sadarbības gadi”, kuru organizēja Izglītības attīstības centrs sadarbībā ar British Council Latvia.

 

    Esam pateicīgi par līdžinējo sadarbību 🤝, kā arī novēlam vēl daudzus panākumiem bagātus un veiksmīgus darbības gadus 🙏

Aizraujošas prāta spēles 6. klašu skolēniem – “10 triku jautājumi”

 

📅Datums: 7.oktobris 2019.

 

 

💡 7. oktobrī projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros 9.d klases skolnieces Arina, Nikola un Anastasija, kopā ar skolotājām A.Ušeņinu un J.Freimani, organizēja aizraujošas prāta spēles 6. klašu skolēniem – “10 triku jautājumi”.

 

👏 Paldies dalībniekiem un organizatoriem par radoši un zinātkāri pavadīto laiku. Projekts tiek realizēts ar British Council Latvia un Izglītības attīstības centrs finansiālu atbalstu.

Kultūrizglītojošo pasākumu apmeklēšana

 

📅 22.septembris 2019.

 

 

Projekta „Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros 9.d klases jauniešiem bija iespēja apmeklēt šos kultūrizglītojošos pasākumus:

 

✅ Dienas pirmā daļa tika pavadīta Latvijas Kara muzejā. Mācīties vēsturi muzejā ir ekselenti un moderni. Izstaigājot jaunās ekspozīcijas labirintus, kas veidoti no 1230 vēstures liecībām, iepazināmies ar Latvijas iedzīvotāju vēsturi Pirmā pasaules kara laikā. Ekspozīcijā karš tiek rādīts kā totāls karš, kurā iesaistīti gan karavīri frontē, gan civiliedzīvotāji frontes aizmugurē. Ekspozīcijas dizains veidots tā, lai apmeklētājam pastarpināti rastos sajūta, ka viņš atrodas armijas arsenālā, un viss, kas atrodas telpā, var atkal “sākt kalpot” karam. Ieskatījāmies arī izstādes zālē: Latvijas sabiedrība Neatkarības kara laikā.

 

✅ Dirty Deal Teatro izrādi “Dvēseļu utenis”. Izrādes laikā, ar neparastiem paņēmieniem, seši jaunieši – galvenie varoņi, metas intelektuālā kaujā un meklē atbildes uz jautājumiem – kā atbrīvoties no mītiem un stereotipiem par nacionālo identitāti un savu vectēvu pagātnes rēgiem, kā tikt līdz izpratnei, ka svarīgākais dzīvē ir kopīgas vērtības un cilvēks!

 

Pateicamies par saturīgu dienu un KOPĪGIEM piedzīvojumiem British Council Latvia un Izglītības attīstības centrs radošajai komandai. 👏

Jauniešu sadraudzības pasākums

 

📅Datums: 23.aprīlis 2019.

 

 

     Šodien IAC projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros Liepājā bija iespēja satikties Ventspils 4.vidusskolas, Liepājas 7.vidusskolas un mūsu skolas projekta komanda jauniešiem. Iepazīstamies, domājam ārpus rāmjiem un radām idejas, kā jauniešu pasākumus organizēt jēgpilni. Pēcpusdienā varam doties mājup ar idejām, ko īstenot savā skolā un kopienā.


     Paldies visiem, kas lika galvas kopā, lai tikšanās notiktu!
Projekts tiek īstenots sadarbībā ar #britishcouncil pārstāvniecību Latvijā.

Eiropas parlamenta vēlēšanu simulācija

 

📅 9.maijs 2019.

 

 

     Veiksmīgi aizvadīta Eiropas parlamenta vēlēšanu simulācija, kurā tika aicināti piedalīties 8. – 12. klašu jaunieši. Pasākuma mērķis bija veicināt pilsonisko līdzdalību un gūt pirmos iespaidus, lai, pienākot atbilstošajam vecumam, ar pārliecību dotos uz īsto vēlēšanu iecirkni.

 

👏Liels paldies visiem pasākuma organizēšanā iesaistītajiem!

 

📋 Tā kā šī bija vēlēšanu simulācija, tad bija iespēja nobalsot tikai par 4 no visām 16 partijām.

 

🗳 Kopā tika saņemtas 86 zīmes, no kurām 3 bija nederīgas. Visvairāk balsu saņēmusi partija “Saskaņa” (65 jeb 76%), Progresīvie (7 jeb 8%), KPV.LV (6 jeb 7%) un Jaunā Vienotība (5 jeb 6%). Šajās vēlēšanās piedalījusies mazāk nekā puse (38%) no visiem balsstiesīgajiem.

 

🇪🇺 Pilngadīgie jaunieši tika aicināti jau šogad piedalīties Kārtējās Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanas, kas Latvijā notiks sestdienā, 2019. gada 25. maijā.

EP vēlēšanu simulācija tika īstenota jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros, kuru 2018. gada novembrī uzsāka Izglītības attīstības centrs sadarbībā ar British Council Latvia.

Sarunu festivāls “LAMPA”

📅 29.jūnijs 2019.

 

      Šajā nedēļas nogalē Cēsīs jau piekto reizi notiek Sarunu festivāls LAMPA, kuru sadarbībā ar Izglītības attīstības centrs un British Council Latvia jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros bija iespēja apmeklēt arī mūsu skolas komandai 🚘☀️🍃📸 Šogad “Lampas” diskusiju centrā ir nonākusi saruna par drosmi 💪💡📝

 

      Šis festivāls ir paredzēts visiem, kas vēlas uzzināt un sarunāties par Latvijai, Eiropai un pasaulei būtiskiem jautājumiem. Diskusijas uz vairākām skatuvēm ierasti skar demokrātijas vērtību, kā arī pilsoniskās sabiedrības spēka, vājuma un izaicinājumu apspriešanu  🇱🇻🇪🇺🌍

Profesiju spēle „Kvests – izzudušās un nākotnes profesijas”

 

📅 Februāris 2019.

 

     Katru mācību gadu Liepājas Liedaga vidusskolā tiek rīkotas dažādas aktivitātes Projekta nedēļas ietvaros. Otro gadu pēc kārtas tika aktualizēta tēma, kas saistīta ar karjeras izglītības īstenošanu skolā – ”Skola izaugsmei – atbalsts karjeras izvēlē”. Projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” ietvaros viena no Projekta nedēļas dienām tika veltīta improvizācijas teātrim par profesiju dažādību un izveidota spēle „Kvests – izzudušās un nākotnes profesijas” 8. klašu skolēniem kopā ar audzinātājām. Spēles mērķis – iepazīt, kādas profesijas bijušas vēsturē, bet tagad izzudušas un kādas profesijas varētu būt nākotnē. Ideja mūsu skolā realizēt šo spēli radās projekta dalībniecēm, kas bija ļoti iedvesmotas pēc IAC organizētās Ziemas skolas Siguldā 2019. gada februārī ar radošajām darbnīcām, un tieši improvizācijas teātri. Kā palīgi tika iesaistīti aktīvākie klases biedri Marks Dvojeglazovs un Melānija Simčaka. 

 

 

 

     Pasākuma plānošanai un organizēšanai, lai saskaņotu vietu un laiku, kad notiks Profesiju improvizācijas teātris, atrastu senās/izzudušās profesijas un nākotnes profesijas, sagatavotu tērpus/maketus atbilstoši izzudušai profesijai, sagatavotu balvu fondu, veiktu skolēnu aptauju, tika organizētas vairākas klātienes tikšanās, kā arī aktīvi izmantoti digitālās komunikācijas rīki.

 

     Katras klases skolēni tika sadalīti 4 komandās, kurām bija jādodas kopumā uz 4 stacijām, lai veiktu dažāda veida uzdevumus. Izpildot katru no uzdevumiem, komanda ieguva vairākus burtus, no kuriem spēles beigās bija jāsaliek kādas nākotnes profesijas nosaukums. Spēlē piedalījās 40 skolēni un kopumā (novērtējuma aptauju), tas aizņēma 3 stundas.

 

     Lai novērtētu pasākumu pēc tā norises, iesaistītajiem jauniešiem tika uzdoti vairāki jautājumi. Piemēram, uz jautājumu, kāpēc Jūs piedalījāties šajā Projekta nedēļas ietvaros organizētajā aktivitātē, atbildes tika saņemtas ļoti dažādas. Pie tam puse jeb 20 skolēni (N=40) atbildēja, ka piedalījās, jo tā lika skolotāja. Šis pasākums kopīgi ar klašu audzinātājām apzināti tika veidots kā obligāts, lai tiktu iesaistīti arī tie jaunieši, kuri lielākoties gadījumos, ja tas ir iespējams, izvairās piedalīties jebkādās ārpusstundu aktivitātēs. 

     Pedagogiem saprotot to, ka šāda veida projekti ir lielisks veids, kā iesaistīt mērķauditoriju ar atšķirīgu līdzšinējo pieredzi visdažādākajos pasākumu formātos, pierādīja to, ka priekštati, stereotipi, un vērtības var strauji mainīties. Par to ir vislielākais gandarījums skolotājiem, jauniešiem un arī viņu vecākiem. Kā redzams grafikā “Apmierinātība r pasākumu”, no visiem 40 dalībniekiem 72% ir atbildējuši, ka pasākums bija interesants un 28%, ka daļēji interesants. Neviens neatbildēja, ka pasākums bijis neinteresants. 

 

    Galvenie secinājumi bija, ka vēlētos vairākas Projektu nedēļas mācību gadā, kas apstiprina to, ka ir nepieciešams aktīvi darboties, lai piedāvātu un veicinātu gan skolēnu, gan pedagogu iesaistīšanos dažādās projektu aktivitātēs. Pedagogu novērojums bija, ka šīs aktivitātes veicinājušas abu 8. klašu saliedētību un interesi darboties vienotā komandā, kā arī tas, ka daži aktīvisti var ieinteresēt un aizraut vēl ļoti daudzus. Vēl kādu laiku tika saņemts atsauksmes, kurās tika izrādītas tādas emocijas kā prieks, sajūsma, jautrība, pozitīvisms, interese.

 

    Mūsdienu straujajā dzīves ritmā ļoti nozīmīgi ir runāt ne tikai par aktuālajām, bet arī nākotnes profesijām, kas nebūt nav vienkāršs uzdevums. Ieteikums visiem mums kopā būtu par to interesēties un diskutēt ikdienā (draugu lokā, sarunās ar vecākiem, skolā un ārpusskolas aktivitātēs), realizējot dažādas aktivitātes ne tikai Karjeras nedēļas vai projektu nedēļas ietvaros. 


    Ļoti priecājamies, ka ar šāda veida iniciatīvu atbalstu var tikt rast aizvien jaunas idejas, lai realizētu pasākumus, kas ir lielisks iedvesmas avots ikvienam iesaistītajam jaunietim. Ilgtermiņā tie sasniedz arī augstākus mērķus un parāda, ka jebkuras ikdienā iegūtās zināšanas un to prasmīga izmantošana, veicinot veiksmīgu sadarbību ar vienaudžiem, skolotājiem, vecākiem, veido indivīdu personīgo attieksmju kopumu, kā arī savas skolas un pilsētas tēlu.

Dalība projektā 

📅 31.janvāris – 2.februāris 2019.

 

 

     No 31. janvāra līdz 2. februārim mūsu skolas komanda 8.b klases skolnieces Anastasija Lobza un Nikola Hvostova, vēstures skolotāja Jana Freimane un direktores vietniece izglītības jomā Baiba Bolšteina piedalījās Izglītības attīstības centrs (IAC) un British Council jauniešu integrācijas un pilsoniskās līdzdalības sekmēšanas projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” izglītojošā seminārā.

 

      Projektā tika aicinātas iesaistīties skolas, kas ieinteresētas pilnveidot savu spēju gan tiešajā mācību procesā, gan audzināšanas darbā, ārpusstundu un kopienas ietvaros sekmēt jēgpilnu jauniešu līdzdalību kā pamatu saliedētai sabiedrībai, īpašu uzmanību veltot plaisas mazināšanai starp skolām, kas īsteno dažādas, tai skaitā mazākumtautību izglītības programmas.

 

      Projekta mērķis ir sniegt jauniešiem un pedagogiem no dažādām Latvijas skolām daudzveidīgas iespējas iesaistīties interaktīvās, jēgpilnās darbībās kopā ar vienaudžiem un kolēģiem no citām skolām, papildināt zināšanas un izpratni par Latviju Eiropas un globālo vērtību kontekstā, spēcināt piederības sajūtu un izprast izvēļu un iespēju dažādību, tā spēcinot pamatus katra personīgajai nākotnei.

 

      Skolas komanda trijās semināra dienās pilnveidoja kritiskās domāšanas, medijpratības, kultūras izpratnes un izpausmes kompetences, dizaina domāšanas, debašu, viedokļu apmaiņas, sadarbības un citas prasmes, kas nepieciešams sociālās saskaņas vairošanai tiesiskā un demokrātiskā valstī, tai skaitā klases, skolas, kopienas līmenī.

 

     Turpmākajās projekta norisēs gan skolas komanda, gan iesaistītie kopienas locekļi sadarbosies, pilnveidojot savas zināšanas, prasmes un attieksmes pilsoniskajā līdzdalībā. Projektā kopā iesaistītas 15 skolu komandas no visas Latvijas un 16 IAC partneri – skolotāji.